Omdat er in de praktijk altijd meerdere mensen aanwezig zijn, is er een aantal huisregels opgezet om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen.
> Â In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
> Â Als u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat, laat hier dan geen waardevolle spullen in zitten.
> Â De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of op het buitenterrein ( auto, fiets ed.)
> Â Wilt u bij het parkeren van fiets of auto dit zodanig doen dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
> Â In de praktijk is het verboden om te roken.
> Â Bij een verzekerde met een natura polis wordt de factuur rechtstreeks bij de verzekeraar gedeclareerd( voor zover dit mogelijk is).
>  Indien er sprake is van een restitutie polis dient de factuur door de cliënt betaald te worden. Daarna kunt u de kosten verhalen bij de verzekeraar.
>  De factuur van de fysiotherapeut dient binnen veertien dagen na factuurdatum te worden voldaan. Blijft betaling binnen de genoemde termijn uit dan verkeert de cliënt in gebreke met ingang van de eenendertigste dag na factuurdatum.
Voor de omgang met en het behandelen van cliënten is ook een aantal richtlijnen opgesteld:
>  Voorafgaand aan de behandeling wordt de werkwijze uitgelegd aan de cliënt. Er wordt aangegeven welke handelingen verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen deze handelingen dient de cliënt dit direct aan te geven.
>  Bij de eerste afspraak dient de cliënt kenbaar te maken of er bezwaar bestaat tegen bepaalde handelingen en/of vormen van behandeling, bijvoorbeeld in verband met geloofsovertuigingen, zodat de behandelende fysiotherapeut kan oordelen of de cliënt behandeld kan worden.
>  Als een cliënt er bezwaar tegen heeft om door een fysiotherapeut van een andere sekse behandeld te worden dient dit voor het eerste consult aangegeven te worden.
>  De behandeling geschiedt over het algemeen in een afgescheiden ruimte waarin alleen de fysiotherapeut en cliënt aanwezig zijn. Alleen bij groepstherapie zullen meerdere mensen in dezelfde ruimte aanwezig zijn.
>  Als er derden (bijv. een stagiaire) bij de behandeling aanwezig zijn, zal vooraf toestemming aan de cliënt worden gevraagd.
>  De fysiotherapeut dient zich tegenover de cliënt respectvol te gedragen en ongewenste informaliteit achterwege te laten.
>  Als er situaties ontstaan die niet gewenst zijn zal in overleg met de cliënt en de fysiotherapeut een andere fysiotherapeut worden ingezet of de behandeling zal worden beëindigd.
>  Besproken onderwerpen met de cliënt blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden. Hiervoor heeft uw fysiotherapeut een belofte afgelegd.
> Â Indien u van mening bent dat de praktijk hier niet op de juiste manier mee omgaat, kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.
Oedeemtherapie Groningen hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze Privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Oedeemtherapie Groningen houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
> Â Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in dit Privacyverklaring;
>Â Â Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
> Â Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
> Â Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
> Â Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
> Â Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.
Als Oedeemtherapie Groningen zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons Privacyverklaring, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via de contactgegevens onder aan dit document.
Verwerking van persoonsgegevens van patiënten en cliënten
Persoonsgegevens van patiënten en cliënten worden door Oedeemtherapie Groningen verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):
>  Patiëntgegevens vastleggen t.b.v. behandelproces;
>  Cliëntgegevens vastleggen t.b.v. (medische) training;
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
> Â De behandelovereenkomst of abonnement;
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Oedeemtherapie Groningen de volgende persoonsgegevens van u vragen:
> Â Voornaam;
> Â Tussenvoegsel;
> Â Achternaam;
> Â Adres;
> Â Telefoonnummer;
> Â E-mailadres;
> Â Geslacht;
> Â Geboortedatum;
> Â Gezondheidsgegevens;
> Â Verzekeringsgegevens;
> Â BSN;
> Â ID of paspoortnummer;
Uw persoonsgegevens worden door Oedeemtherapie Groningen opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
> Â Gedurende de looptijd van de behandelovereenkomst. 20 jaar bewaartermijn conform de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO).
Verwerking van persoonsgegevens van Zorgverleners
Persoonsgegevens van zorgverleners worden door Oedeemtherapie Groningen verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):
>  Uitwisselen van patiëntgegevens t.b.v. de behandeling.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
> Â Verwijzing;
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Oedeemtherapie Groningen de volgende persoonsgegevens van u vragen:
> Â Voornaam;
> Â Tussenvoegsel;
> Â Achternaam;
> Â Adres;
> Â E-mailadres;
> Â Telefoon;
> Â AGB;
> Â Zorgmail adres;
Uw persoonsgegevens worden door Oedeemtherapie Groningen opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
>  Gedurende de looptijd van de behandelovereenkomst van de patiënt. 20 jaar bewaartermijn conform de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO).
Verwerking van persoonsgegevens van prospect, stakeholder-/lobbycontacten en/of geïnteresseerde
Persoonsgegevens van prospect, stakeholder-/lobbycontacten en/of geïnteresseerde worden door Oedeemtherapie Groningen verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):
> Â Informatieverstrekking in de vorm van nieuwsbrieven en/of gerichte contacten.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
> Â Mondelinge toestemming, afgifte visitekaartje en/of via social media;
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Oedeemtherapie Groningen de volgende persoonsgegevens van u vragen:
> Â Voornaam;
> Â Tussenvoegsel;
> Â Achternaam;
> Â Adres;
> Â Woonplaats;
> Â Telefoonnummer;
> Â E-mailadres;
Uw persoonsgegevens worden door Oedeemtherapie Groningen opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
>  Gedurende de periode dat men gezien wordt als een prospect, stakeholder-/lobbycontacten en/of geïnteresseerde.
Verwerking van persoonsgegevens van Medewerkers
Persoonsgegevens van Medewerkers worden door Oedeemtherapie Groningen verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):
> Â Uitvoering geven aan de arbeidsovereenkomst.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
> Â De arbeidsovereenkomst.
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Oedeemtherapie Groningen de volgende persoonsgegevens van u vragen:
> Â Voornaam;
> Â Tussenvoegsel;
> Â Achternaam;
> Â Adres;
> Â Woonplaats;
> Â AGB-nummer;
> Â BIG-nummer;
> Â Telefoonnummer;
> Â E-mailadres;
> Â Geboortedatum;
> Â Salarisgegevens;
> Â Kopie ID;
> Â BSN-nummer;
> Â Bankgegevens;
Uw persoonsgegevens worden door Oedeemtherapie Groningen opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
>  Gedurende de periode dat men een arbeidsovereenkomst heeft en daarna alleen in de financiële administratie voor maximaal 7 jaar.
Verstrekking aan derden
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.
Zo maken wij gebruik van een derde partij voor:
> Â Het verzorgen van de digitale dossiervoering (EPD);
>  Het verzorgen van de (financiële) administratie;
> Â Het verzorgen van nieuwsbrieven en uitnodigingen;
>  Het verzorgen van de uitvraag van patiënttevredenheidsonderzoeken;
> Â Het verwerken van declaraties of banktransacties;
Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Verder zullen wij de door uw verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft.
Binnen de EU
Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU.
Minderjarigen
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
Bewaartermijn
Oedeemtherapie Groningen bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist.
Beveiliging
Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo hebben we bijvoorbeeld de volgende maatregelen genomen;
> Â Alle personen die namens Oedeemtherapie Groningen van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.
> Â We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen;
> Â We pseudonimiseren en zorgen voor de encryptie van persoonsgegevens als daar aanleiding toe is;
> Â Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten;
> Â We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen;
>  Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens;
Rechten omtrent uw gegevens
U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegevens welke wij van u ontvangen hebben. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door één van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Wij kunnen u vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken.
Mogen wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van een door u gegeven toestemming hiertoe, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. Komen wij er samen met u niet uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.
Vragen
> Â Als u naar aanleiding van ons Privacyverklaring nog vragen of opmerkingen heeft neem dan contact met ons op!